09.01.2018

Запитання - відповіді

На яку адресу звертатися з письмовим зверненням до Кабінету Міністрів України та Адміністрації Президента України?

 

 01008, м. Київ, вул. Грушевського,12/2, Кабінет Міністрів України.

 

 01220, м.Київ, вул. Банкова, 11, Адміністрація Президента України.

 

 

Як подати письмове звернення до Одеської обласної державної адміністрації?

 

Звернутися з письмовим зверненням до керівництва облдержадміністрації (згідно з Законом України “Про звернення громадян ”) Ви можете через приймальню управління по роботі зі зверненнями громадян, яка розташована за адресою: пр. Шевченка, 4, м. Одеса, 65032). Телефон: (048) 718 95 82.

 

Чи можу я особисто принести звернення до Татарбунарської районної державної адміністрації?

 

Безпосередньо від Вас звернення приймуть за адресою:

 

м. Татарбунари, вул. Горького, 1, у приміщенні районної державної адміністрації, кабінети № 9, 10.

Наші працівники будуть раді Вас бачити з понеділка до п’ятниці з 8:00 до 18:00 за винятком обідньої перерви з 12:00 до 13:00. Не забудьте, що у п’ятницю держслужбовці мають короткий день – з 8:00 до 16:45.

 

Як правильно оформити звернення?

 

Відповідно до статті 5 Закону України "Про звернення громадян" у зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.

 

 

В якій термін розглядається звернення?

 

Відповідно до статті 20 Закону України "Про звернення громадян" звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

 

Як оскаржити бездіяльність органів державної влади та їх посадових осіб?

 

Статтею 16 Закону України "Про звернення громадян" передбачено, що скарга на дії чи рішення органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, об'єднання громадян, засобів масової інформації, посадової особи подається у порядку підлеглості вищому органу або посадовій особі, що не позбавляє громадянина права звернутися до суду відповідно до чинного законодавства, а в разі відсутності такого органу або незгоди громадянина з прийнятим за скаргою рішенням - безпосередньо до суду.

 

До скарги додаються наявні у громадянина рішення або копії рішень, які приймалися за його зверненням раніше, а також інші документи, необхідні для розгляду скарги, але тільки ті, які відповідно стосуються питання.

Зразки документів та інших матеріалів, необхідних для звернення громадян до ОДА

 

Якою мовою громадяни мають право звертатися до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, посадових осіб?

 

Громадяни мають право звертатися до вищезазначених органів українською чи іншою мовою, прийнятою для сторін, а рішення щодо звернень громадян та відповіді на них, оформляються відповідно до вимог законодавства про мови. Такі рішення та відповіді можуть бути викладені в перекладі мовою спілкування заявника.

(ст. 6 Закону України «Про звернення громадян»)

 

 

 

 

 

 

Що слід розуміти під визначенням «звернення громадян»?

 

Під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.

 

Пропозиція (зауваження) - звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально- культурноїта інших сфер діяльності держави і суспільства.

 

Заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавстом їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за собою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.

 

Скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадових осіб. (ст. 3 Закону України "Про звернення громадян")

 

 

Для того, щоб звернення могло бути розглянуте і на нього було дано відповідь, воно має бути оформлене належним чином. У зверненні треба зазначити прізвище, ім'я, по батькові громадянина, який звернувся; місце його проживання; суть порушеного питання; зауваження, пропозиції, заяви або скарги, прохання або вимоги.

 

На письмовому зверненні також обов'язково ставиться підпис заявника (заявників) із зазначенням дати. Не підписане звернення або підписане таким чином, що з нього неможливо встановити авторство, вважається анонімним і не підлягає розгляду. Громадяни можуть додавати до звернень різні довідкові матеріали в оригіналах або копіях.

 

Звернення, оформлене без дотримання перелічених вимог, повертається заявнику з відповідними роз'ясненнями, як правило, не пізніше ніж через 10 днів з дня його надходження.

 

Зі зверненнями громадяни мають звертатися саме до тих органів, установ і посадових осіб, від яких залежить вирішення цього питання. Якщо питання, порушені в отриманому зверненні, не входять до повноважень адресата, звернення пересилається за належністю відповідному органу або посадовій особі у строк не більше п'яти днів. Про це має повідомлятися громадянину, що подав звернення. При цьому скарги не можуть направлятися для розгляду тому органу (посадовій особі), дії або рішення якого підлягають оскарженню.

 

Якщо заявник не отримав відповідь на своє звернення, він відповідно до статті 55 Конституції України має право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

 

Водночас звернення юридичних осіб не може регламентуватися Законом України “Про звернення громадян”, оскільки відповідно до Цивільно-процесуального, Адміністративного, Господарсько-процесуального Кодексів скарги на дії чи бездіяльність органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб мають розглядатися тільки судом, окрім випадку, передбаченого статтею 85 Закону України “Про виконавче провадження”. Цим законом безпосередньо передбачено право юридичних та фізичних осіб оскаржувати дії чи бездіяльність державних виконавців.

 

Довідка: Порядок практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права вносити в органи державної влади, об'єднання громадян відповідно до їх статуту пропозиції про поліпшення їх діяльності, викривати недоліки в роботі, оскаржувати дії посадових осіб, державних і громадських органів регулюється Законом України “Про звернення громадян” від 2 жовтня 1996 року №393/96-ВР, із змінами і доповненнями, внесеними Законами України від 13 травня 1999 року №653-XIV, від 20 листопада 2003 року №1294-IV, від 20 січня 2005 року №2384-IV.